Pay Your Homage...Now Feed Me!!

Thursday, October 20, 2005

Euww De Toilette

Ini adalah salah satu pengalaman ngeri yang menyayat hati yang pernah berlaku pada dili wa. Kisah berlaku begini...

Pagi bangun. Pergi mandi gosok gigi. Bersiap-siapan pakai baju kerja. Start enjin keleta kasik warm-up. Sudah ngam baru masuk gear pandu bawa. Tiba-tiba, itu wa punya pundi kencing sulah terasa penuh. Tidak apa. Sikit punya hal.

Tahan..Tahan..

Tengah jalan, itu cilaka tlafik jem pulak. Lagi lasa mau kencing. Ladio kasik pasang kuat2 release tension. Lama tunggu, jalan sudah clear, telus tekan vtec mali. Pundi kencing sulah lasa ada overflow.. Depan ada tol lagi mau kena beratur.

Tahan..Tahan...Cilaka! Cilaka!

Sampai bayar tol, itu cilaka tukang kutip tol lambat mau bagi belen baki duit. Lagi boleh sembang2 sama dia punya kawan sebelah. Itu jam wa pinggang sulah lasa mau picah tahan kencing.

Cilaka! Cilaka!

Dapat belen baki duit, tekan vtec lagi cepat2 mau sampai ofis. Malangnya minyak keleta pulak sulah mau habis. Ok takpa, situ lagi 2 kilometer ada stesen minyak. Belenti sekejap boleh isi minyak lagi.

Tahan! Tahan!

Sementala tunggu fuel tank isi penuh, wa lari masuk toilet. Aiyakk pintu kunci pulak. Pergi kaunter mintak kunci, dia kata tak boleh pakai hanya untuk staff sahaja. Wa kaki menggigil. Kepala pun sudah ada pening-pening tahan kencing. Mau pitam. Ok takpa. Sabar.

Tahan! Tahan! Cilaka! Cilaka! Sakit! Sakit!

Vtec lagi tekan..Sampai next stop ada petrol pump stesen lagi belenti. Balu mau keluar keleta ada anjing kulap pandang2 sama wa. Cilaka anjing sikit lagi wa mau hantam sama dia pandang2 selupa talak penah tengok olang sakit pundi mau kencing..Nasib baik dia lari dulu...Sorhai!

Lari2 masuk toilet..(Sakit! Sakit!)

Masuk bilik kecil nombor 1.. Uhhh! keji.. Itu keliling toilet seat sudah kena simbah air kencing selupa lu siram pokok bunga. Ada macam banjir juga. Ini sorhai cilaka mana taknak target betul2 semasa kencing. Wa mood mau kencing hilang juga.

Cilaka! Cilaka!

Masuk bilik kecil nombor 2.. Uhhh!! Sungguh lagi keji.. Sesetengah olang tidak tau menggunakan itu flush function. Dia punya bahan buangan ada floating berenang2 dalam itu swimming pool... Ini perangai mereka yang suka fire-and-forget menyebabkan tandas itu tiada rupa tandas lagi. Jijik dan busuk! Wa ingat mau kasik flush tapi *aiyak!* itu flush handle losak pulak. Wa telus hilang selera kencing.

Tahan!Tahan! Sakit!Sakit!

Masuk bilik kecil nombor 3... Kunci! Tidak boleh masuk, ada olang tengah pakai. Boleh dengar bunyi "Plop! Plop!".. Ini jam wa punya hidung sulah ada bau satu maciam.. Tapi takpa... itu bunyi "Plop!Plop!" sekulang-kulangnya adalah sapuluh kali lagi baik dari bunyi "Creettt!..Creeeeeeeeeeeeett! !"

Busuk!Busuk! Pening! Pening!

Last bilik, itu bilik kecil untuk olang cacat sahaja...Tetapi wa sudah emergency, wa lasa wa pun selupa olang cacat juga.. Wa doa manyiak2 mintak diselamatkan keselamatan dili wa...Bukak pintu, tengok dalam....Cantik! Vely the beautiful. Cuma terdapat kesan tompokan2 kuning selupa peta Wilayah Persekutuan di toilet seat..(wa lasa itu tompokan mungkin hasil dalipada air kencing yg telah kering)... Tapi secala keseluluhan, ini adalah bilik kecil yang paling selamat untuk digunakan.

Wa pun...
Hold...
Take aim....
Fire..!! (Ahhhh..the feeling..priceless..)

Selesai kencing ke titisan yang telakhir, dont forget to flush (wa tolak itu flush handle pakai kaki sepak). Keluar toilet dengan senyuman manis. Pinggang ok. Kepala pun sulah talak lasa pening2 lagi. Itu olang dalam bilik kecil nombor 3 pun sulah habih dia punya perjuangan; feeling priceless juga.

- Sememangnya wa amat tidak menyukai toilet awam di Malaysia- Jikalau lu ada pengalaman pahit menempuhi kejahatan dan kekejian tandas2 awam ini adalah dipersilakan untuk celita di ruangan tikus keji.

Sekian, telima kasih.

49 comments:

shell said...

kucing gila..

sekurang2 nya lu lelaki.. kencing dalam itu botol pun boleh. lu bayangkan kalau wa, dapt toilet begitu.. mungkin sudah pensannnn wooo..

anggerik merah said...

Haiya Wong....gua sulah mau mati loo gelak sama lu punya celita!!! Lagi sikit bole panggil itu neno..nenoneno...ambulan maaa..

Anonymous said...

Ah Beng, lu punya celita bikin wa ketawa solang dili di pagi pagi buta ni. Wa bini cakap wa gila ketawa solang dili.

(Ahhhh..the feeling..priceless..) jangan buat selalu. Nanti rosak , tidak boleh feeling priceless yang satu lagi.

Khairil said...

aiyooooo ini kucing, tara lain mau crita, be**k & kinc**ng juga sini crita kasi taruh?

ahbeng, lu claim kata lu supersifu liceboy, kasi modificationalization laa sama lu punyer itu vtec maaa? satu passenger seat belakang kasi tukar sama toilet seat. hati lu senang, jikalau lu mau terkucil lain hali toilet sulah ala di belakang sahaja.
lagi pun hoh, gua berkeyakinan tinggi toilet seat itu akan dapat memperLOWEREDkan lagi lu punyer vtec yg maha agung itu leh? lagi mau power dua dua seat belakang juga kasi tukar sama toilet seat lorr..lagi mau ultimate power aaa sumer seat juga lu kasi tukar sama itu toilet seat, sambil cucuk GTi liceboy pun lu boleh buat lu punyer smallroom business....

itu apa bland punyer toilet seat lu jgn lisau, tidak semestinya ARMITAGE SHANK punyer jenama mesti pakai, lu apa bland pun lu boleh bikin, sticker manyak aler jual mehh....

Anonymous said...

Ah Beng ahhh... wa punya kapla sulah pusing, wa punya perut ada sakit .. wa tak bole kitawa kuat-kuat. nanti takut itu minah salleh sebelah bilik panggil itu polis!!

Very the funny one!!!

Lala-land said...

Ah beng! Lu tau aaaa...wa punya neighbor ipoh mali ada kebun sayur. Hali hali dia laki bini satu famili kincing simpan dalam itu tempayan.
Dia kata itu air kincing manyak baguih buat baja pokok kucai.
Waaaaa after dat, wa talak makan lorr itu sayur kucai :-)

anis daud said...

the feeling is priceless, yes yes, i feel u. tapi klu jadi laki bukan ke senang sket. dah la lu kucing yang hina (sebab tikus sumer keji, lu cari sinonim lain la) bukan ke boleh aje klu nak ganti dewan bandaraya siram pokok dengan lu nyer hold-aim-fire tu?

and the feeling is awful kalau nak sneeze tak jadi sneeze sampai merah-putih-kuning-biru-warnanyaaa (jalur gemilang theme song). and after dah dapat bersin..ahh..priceless too, no?

iJun said...

Wei apa lanzhiao lu tahan2 itu macam? U want to die wan issit? Next time ah, lu bawak botol coke 2 liter kosong kasi simpan dalam lu punya vtec la. Afterwards lu punya buah pinggang sudah kong nanti how? Gila ka wei!

The Narrator said...

hahahha...apek lu kasi wa gelak sampai wa pun rasa mau kincin jugaa. tapi wa amat situju dengan pubic...eh public toilet di mesia ni...haisehhh..serupa itu neraka punya. lagi satu wa malah aaaa...itu pili air tada oooo. wa olang melayu bukan bandar aaaa kena kasi itu macam cebok lohhh..nanti itu spendar ada bau itu macam manyak suweyyy oooo

Kak Teh said...

lain kali, kak teh mau bagi nasihat , baba wong pakai itu lampin lupus. kalau emergency macianm ini aaah, boleh lepas slow, slow..dalam traffic jam boleh, masa queue pun boleh - sikit -sikit laaa...

Anonymous said...

hahah serious kelaka gile! Dia ni mmg suke buat org ketawa sorg2 eh? Dah la dah lambat ni, sempat lagi baca blog ahbeng ni. Worth it lah. HAhah priceless.. Tabik ah lu ahbeng.

Anonymous said...

tandas cangkung jugak the best in situation like this. Asalkan takde palitan-palitan, spatter-spatter yang keji kat dinding toilet. Pasalnye tak nampak sgt ape yang berenang ke tak kat swimming pool tu.

bertique said...

entri ini sungguh keji la ah beng. tapi wa byk setuju sama lu, walaupun ini entli keji entli ini tidaklah sekeji toilet toilet awam (adn kadang2 aa di bukan tmpt awam) dalam ini malaysia.

kekejian toilet ini juga sulah mengakibatkan bebelapa ekor tikus yg keji perligi bersarang di lumah sheryl ..

wa tatak tipu ooo .. lu tak pelcaya lu tanya itu amoi ..

fade0 said...

waahhh lu dasiat power oooo boleh tahan sama itu kincin aaa. wa dulu aaa dalam itu bas express mau kincin aaa tapi itu driver cilakak tamau berenti jadi wa kincin sama dalam itu bottle coke ooo .. kencin punya kenci aa .. itu bottle sudah kasi penuh ooo sudah mau tumpah ooo .... itu maciam wa tabuh itu kincin sikit atas lantai bas express oooo. olang suma ingat itu air tumpah ooo ... tapi wa punya kincin jugak itu maciam.

Anonymous said...

lain kali aaa u patut simpan banyak2 botol dalam kereta.

nanti lain kali jam lagi senang wor.

tapi betul, public toilets banyak ickkkk!

Lollies said...

ayooo lu kucing yang manyak civilised. manyak kucing jantan wa tengok angkat kaki sebelah kasi pancut sini sana.

Leen AshBurn said...

Aiyer Ah Biang, lu sangat keji muley simpan itu kincing lame-lame. Wa munye kawan jiantan ala celita sama wa, kalau jiantan tidak bagut untuk simpan itu kincin lama-lama. So apa maciam lu simpan maciam lu munye kincing sangat behalaga. Keji wohh.

But I still luuurrrveee yew Ah Beng! Tenderly. Yippie!

Fiza said...

lu bukan korek2 tanah, lalu melepas ka? u kucing gila reti bawa kereta, menunaikan hajat di toilet dan bayar tol lg. lu kucing sarkis ka?

shay said...

wa talak suka itu public toilet maaa...environment tarak mesra alam..let alone the smell...haiyoh wa boleh gila telus bau itu toilet aarr

muhahaha wa suka part nie

"the feeling ahh priceless"

boley buat tagline arr...manyak bagus..lu pakai adult diapers la lagi bagus...no need to stop maa...terus jek pancut...lagi priceless...amik yg absorb aa..

Wong Ah Beng said...

shell.. err..wa tak boleh bayangkan sebab wa lelaki, bukan polumpuan,.. Boleh celita sikit ka apamaciam polumpuan tak boleh kencing dalam botol?

anggelik melah dankyu

brother..talak buat selalua.. tapi kalau sulah emergency tiada toilet apa maciam? huhu sakit sakit..

torqxic.. waa..kasik modify bikin toilet dalam keleta meh? Lu cakap selupa sudah bikin jua..lespek!lespek! vtec is king! turbo is for gay! hak hak hak

m@abz.. kalau itu minah salleh panggey polis, lu kasik logol sama dia.

missYY.. apa maciamm..air kencing ka, tai lembu ka, taik kelawar, semua pun keji juga..taip semua itu bajja maahh..kasik pokok tumbuh subur..lu pejam2 mata lu makan aje laa apa susahh..

Wong Ah Beng said...

aninism.. lu kolek hidung dapat besar punya, lu gentel2 lepas tuh lu jentik buang, feeling priceless jugak kan? Those are basic life's simple pleasures...

iJun..lanzhio! tembak dlm botol coke kasik tuang dalam vtec enjin lu ingat lagi power mehh..hahaha..

stone... jikalau tiada air, boleh pakai benda-benda yg kesat seperti batu, atas kertas/tisu. Kasik calit bayekk punya..

kak teh..takde size laa kakteh..tak muat.

tigerputih..dankyouu

pojan.. hahah yess! yes! tandas cangkung i like!

bertique.. apa maciam tikus keji pergi bikin sarang sama dia punya lumah?

Wong Ah Beng said...

fade0.. hahaha niggah! Apdet blog lu laa woii...

rojakbuah.. ya wa gila..selamat latang ke blog olang gila..dari olang gila, untuk olang gila jua..

toots in boots.. tak semua..tapi kebayakkannya..terutama yg free tak payah bayar dau posen tuh..

lolliees.. Hoii...itu anjing laa.. Kucing mana kencing angkat satu kaki..

leen ash burn... emergency maa..tiada toilet..so apa maciam celita, kena tahan juga.

9.. Wa kucing jadian.. Bulan mengambang wa jadik kucing..

shagging with shay.. wa punya manhood size XL...itu adult diapers, tiada size. Kalau pakai jua ketat nanti sakit telut:(

Lollies said...

betut betut kucing pun angkat jugak sikit masa mau kincin. kucing jantan banyak siao lorr. wa punya tayar keleta dia suka kasi kincin.

Desparil said...

aisey.. manyak suuweey la baca lu punya blog ini hari.. ah beng ah.. sempena ini bulan baik ari baik.. err... apa kata lu pilih celita elok sikit.. buleh ah? lu cerita pasal kuih ka.. sport rim ka.. apa ka.. bukan marah ah tokey.. cadangan saja..

Wong Ah Beng said...

lollies.. itu kucing jeles lu pakai rim balu kot..

desparil..ini elok punya celita.. Wa mau kebersihan tandas awam di jaga maahh..Itu pasat laa.. Kita berpuasa tahan itu tahan ini...tapi bila mau pergi buang air tengok tandas talak bersih, lu hati terbakar juga.. mulut boleh maki lagi hilang pahala..betul kan?

raksaksabiskut said...

Ah beng ah, lu cinnia hoe liaw hor...

raksaksabiskut said...

haiyah...soli soli..i tertekan enter tadi...

Ah Beng ah, you made me laugh so hard i terkencing la...

Anonymous said...

same la abg beng..i oso very hate ppl yg tatau nak flush the toilet.menci kan?susah sgt agaknye nk tarik tali flush tu..

but i hav this habit(that oso depends on my angin) to flush after them.

and after i flushed,i sure membebel dlm hati "mcm mane la rupe toilet kat umah diowang?" *euwwww*

Inn said...

i think it's harder for guys to hold their pee. at least u didnt pee by the roadside. i've unfortunately witnessed those on more than one occasion.

Ely said...

hahahahahahaha kelakar!

lain kali jgn tahan2 ok. masuk balik dalam rumah dan kencinglah luh sepuas2 nya. kan lu jugak yang senang!

madnessinvain said...

Dia punya feeling mesti ada rasa manyak aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, legaaaaaaaaaa.


Kekkekekke.

Wong Ah Beng said...

raksaksabiskut.. pegi kasik cuci lu punya seluar dalam..nanti ada bekas tompokan2 kuning..

Sleepless in Gelugoq.. Ini mana tempat? Gelugoq?

nen.. flush pakai kaki kasik sepak aa..jangan pakai tangan, ada manyiak kuman telah membiak di dalam itu bilik kecil

Inn.. yaa wa pun penah nampak meleka kencing tepi jalan jugak.. meleka muka ada expression syiokk maahh..

Ely.. u missing the point. kita kene lebih menjaga kebersihan tandas awam untuk kesejahteraan bersama. heh..

miv..Betul.. Itu kerut-kerut di dahi pun telus hilang!

Ely said...

ah beng, wah paham ur point. but to see u suffer...sounds like oh so tidak :)

Ely said...

bukan apa wah kesian tgk sama luh! tahan2 itu kencing :)

shell said...

Miau miau..

Lu tanya itu amoi cantik lu laa.. Saintifik sedikit kalau mahu dieksplainkan. Tapi it boils to aiming.

Inn :: I have seen a lady (around 40's) pee by the roadside in Barcelona. Serious..! Cangkung and all.. Oh boy..! That is a sight..!

Super Keji itu wanita...

Wong Ah Beng said...

ely haha..few times got caught in such predicament..sakit woo nak tahan..

diran kesumawati.. Lu apa plesentation esok? jangan dipersalahkan saya jikalau lu kerja talak siap aa!

shell.. jangan cepat buruksangka sama olang lain..Mana tau entah2 itu pelempuan barcelona sulah tak tahan sakit tahap gaban...

diran kesumawati..heheh..dankyu for the tips. btw your work-mood is a state of mind juga :DDD

Kella's Cakes said...

hahahahahaahahaa.... nak pecah pundi kencing wa gelak... priceless...

Anonymous said...

hahahhahahahha..lawak..lawak...gelak tertonggeng wa baca lu nye blog..

shell said...

ahbeng..

okla.. wa talak patut kata dia keji. tapi kalau yer pun tak tahan, kenapa buat di tengah jalan. Wa rasa dia tak gila. Mungkin stail di sana kot.

yela.. di msia, exotic.
di scandinavian, strip.
di amstedam, grass.
di thai, perempuan lawa.
di barcelona, human shite and pee?

hmmm.. mungkin kot.

Angel Eyes said...

u 是疯狂吗? 吗? 吗?

Peh.. laki gaks senang.. pompuan susah woo..

Lain kali jgn tahan tahan, esok esok you kena tahan itu spital jugak?

sapa susah nanti?

gus said...

Uncle, lu kan sudah biasa modify lu keleta. Tambah satu lagi la. Lu beli corong plastik, hose getah dan dawai. Lu buat satu lubang atas lantai driver seat, jolok keluar satu ujung hose, ikat hose tepi-tepi seat. Satu ujung letak celah kangkang. Kalau lu equipment boley muat itu hose lu sumbat dulu sebelum drive. Selupa itu hands free kit. Kalau lu equipment satu maciam besar, itu corong adalah lu adapter. Sikalang lu tak payah pikir mana mau kincing. Lu lanzhiau sikalang leady to go!
Lu v-tec, vroooom maciam,
lu kincing sssreet maciam!

Ok uncle, tabik! Please try this at home.

kepala_angin said...

padan muka, kerek sangat.

Elina said...

kucing pun manyak civic-minded...tabik sama lu. kalu semua manusia keji pikir macam lu, wa rasa tadak tompok2 swei di tandas2 awam m'sia.

Sunfloraa said...

Ah Wong ah haiyoooooo baca ini saya pulut jadi sakit!! Pasal gelak laaaa. Tadi ahh saya dgn fellow Malaysian osso bual, kenapa Malaysians tak pandai aim ah? hehehehe

Fara said...

fire-and-forget..heh heh.
manyak btul la. the public doesn't take care what is provided free for them.

btw, i noticed ur comment on inn's blog, asking abt permata yg hilang. by ahmad patria kan? just to let u know, the latest buku in the series is recently out, after 15 years..! Tanye itu DBP la, mesti ade.

tatot said...

kalau aku, rasa dah nak mati dah kot tahan segitu punyer lama. Giler kuat willpower ko.

Wong Ah Beng said...

sue ixora, dankyu..first time nampak muka lu sini haa.

arin.. Jangan tonggeng2 selalu..tak bayek.

shell.. wa lasa style sana laa..hahaha

angel eyes..Betul laa..nasib baik laki senang boleh aim sebelum fire :P

agus.. lu sila cuba dulu. Kalau berjaya wa ikut!

adiejin.. adiejin ada terkincit cair punya ka kincit kelas?

kepala angin.. yaa..padan muka.. damn you...opps..Dank you!

elina.. Itu tompok2 olang talak tau aim betui2.. semua main fire bazooka ajer..

sunflora.. Tak boleh cakap malaysian sahaja maa.. Lu try pegi New Delhi tengok...Semua main hantam saja woo..

fara.. Wa talak duit mau pegi beli laa.. kasik pinjiam lu buku boley ka?

tatot.. Kena tahan..tidak baik kencing melata-lata itu sekolah lendah sudah ajar maa..

Wong Ah Beng said...

butt-erflyblue.. *wink* ;P

Anonymous said...

Wong,lu memang bestlah.Tapi betul ke kejadian tu kena pada dili lu?Atau lu main-main je?Tapi kalau itu memang terjadi,wa respek to you lah BRO!


Kiss my asss!!