Pay Your Homage...Now Feed Me!!

Wednesday, July 26, 2006

Jikalau wa polumpuan

Halo lakan2 sekalian. Nama wa Wong Ah Beng. Sila panggil wa Ahbeng atau Wab untuk singkantan nama manja. Itu hali wa telah berfikiran apa maciam jikalau wa adalah polumpuan. Mungkin agak menyelonokkan untuk menjadi polumpuan kelana belbagai2 bende boleh bikin. Tetapi mungkin jua ada kebulukan. Plo and cons..

Belikut adalah senalai hikmat2 yang hanya boleh diperolehi jikalau lu adalah seorang polumpuan:

Hikmat Sepakan Kasut Sejuta
Setiap minggu jua wa kene menghabiskan manyiak duit untuk membeli kasut2 fesyen telkini. Wa cuma ada 3 pasang kasut; kasut kelja, kasut bersiar2, dan kasut spare. Sebagai seolang lelaki, wa teltanya2 mengapakah seolang wanita harus mempunyai manyiak kasut. Setelah dianalisa, wa membuat rough assumption bahawa wanita itu munkin memakai kasut berlainan setiap hali. Monday to sunday = 7 hari = 7 pasang kasut. Bergantung jua pada waktu, ada kasut untuk waktu pagi, ptg dan mlm. Belmakna 7x3=21 pasang kasut. On top of that, ada jua kasut untuk special occasion/functions (contoh majlis2 keramaian, kenduri, kasut untuk berdating etc etc) So paling busuk2 pun harus mempunyai lebih kulang 30 jenis pasang kasut jua. Perlu wa ingatkan di sini bahawa kaum lelaki talak peduli pun apa kasut itu wanita pakai (mahal/murah/designer/pasar mlm). Sekilanya itu wanita adalah cantik, pakai lah apa jenis kasut mulah pun akan tampak belgaya. tetapi sekilanya wanita talak cun aa, lu pakai designer shoes pun selupa jua talak merubah apa2. Tetapi talak apa, kelana wa sebagai wanita adalah menjadi satu kemestian untuk wa membuat koleksi kasut.

@::@::@::@::@

Hikmat Handbags Designer Melemah Musuh
Wa malas mau repeat myself, so sila baca di atas sekali lagi tetapi gantikan "kasut" dengan "handbag". Sekali lagi halus wa ingatkan, jikalau wanita cun, pakai hendbag apa pun akan cun jua. Tetapi jikalau tiada lupa palas menarik, lu beli hendbeg mahal pun tiada guna nya lagi.

@::@::@::@::@

Hikmat Terkaman Singa Buas
Sebagai seolang wanita jua, wa akan melatih kelima-lima deria supaya lebih peka telhadap ini semua jualan2 mulah dan megasales di pusat membeli belah. Adalah menjadi kewajiban wa untuk menyerbu setiap mall, dan gedung2 pakaian yang sedang menjalani musim penghabisan stok untuk mencari..err..kasut dan henbags. Dengan hikmat ini, adalah lebih mudah untuk wa mengesan setiap jualan carnivales currently in town.

@::@::@::@::@

Hikmat Kena Tipu
Tidak ketinggalan jua wa akan mencari pakaian2 yg cantik. Wa pasti lu olang penah melihat baju2 yg cantik yg di-display dan dipasang pada patung2 mannequin di gedung2 pakaian. Wa jua pasti seolang wanita akan bertanya, "Eh ehhhhhhhhh lawanyaa bajuu nihhhhhhh!! I nak try laaa!!". Selepas mencuba itu baju, meleka akan bertanya pulak kepada boyfren meleka, "Yangggg, lawa tak i pakai baju nih?".. There is a catch to this story. The thing is, sekilanya lu wanita cun yg mempunyai tubuh badan yang menarik (seperti patung mannequine tersebut), besar kemungkinan itu baju adalah memang lawa dan padan di pakai oleh lu. Tetapi, sekilanya lu talak cun dan tubuh badan jua ada out, maka sebagai seolang boyfren yang jujur dan honest, dia kene menjawab ini maciam,"Hak aah laa yang, BAJU tuh memang lawa.".. Namun perlu diingatkan bahawa tidak semua polumpuan suka kepada lelaki yang jujur. Meleka suka lelaki2 yang boleh menipu. Sekilanya wanita lu tergolong ini maciam punya jenis, maka sila menjawab ini maciam, "Hak ahh laa yang..*cough!*...lawa..lawa...*cough*. Wa menegaskan di sini bahawa baju2 lawa tersebut tampak lawa kelana dipasang pada patung2 manequinne yang mempunyai bentuk badan yang anggun. Lu tentu pelasan bahawa tidak ada satu pun patung mannequine yang berbadan besar atau debab atau out-of-shape. So as a whole, itu baju adalah nampak lawa pun, tidak semestinya lawa dipakai oleh semua polumpuan.

(sebagai seolang wanita jua, wa ingin boyfren yang boleh menipu kelana wa talak pentingkan kejujuran dan honesty. Walaupun wa gumok itu maciam, wa masih mau boyfren wa mengakui bahawa wa adalah cun jua)

@::@::@::@::@

Hikmat Ilusi Pengkhayal Musuh
Wa dapati lamai wanita masakini memakai pushap-bra untuk lebih menonjolkan lagi buahan di dada. Mungkin jua kelana meleka malu mempunyai buahan yang kecil sahaja. Pushap bra is good. Sekilanya wa polumpuan yang mempunyai buahan kecil pun wa mungkin akan memakai pushap bra supaya talak lasa malu di hayalak lamai. Agak kepelikan mengapa talak olang bikin pushap-spender untuk lelaki kasik alatan kaum lelaki lebih nampak menonjol. Maybe kelana lelaki talak perlu lasa gusar samada kecil atau besar talak kisah (size doesnt matter they say)

@::@::@::@::@

Hikmat Langsuyar Mencekik Mangsa
Memakai baju kelawar di waktu malam. Ini baju kelawar boleh didapati di gedung2 pakaian, dan jua di pasar malam. Harga jua adalah berpatutan talak perlu menunggu megasales. Untuk kasik lengkap lagi ini uniform, wa muka akan kasik tampal bedak sejuk putih2 untuk penjagaan muka dan kulit. Klassik case jua di mana lambut kasik pintal gulung2 ikat. Hoho complete! Tetapi jikalau wa malas, wa akan kasik potong lambut pendek sahaja. (make sure lambut belakang ada slope jua) Lebih mudah untuk di jaga walaupun talak cun di pandang.
(sebagai seolang wanita, wa mau bofren wa suka sama wa seadanya)

@::@::@::@::@

Hikmat Sinaran Gelang Emas Membuta Musuh
Sekilanya wa wanita sudah berusia (kategori makcik), wa akan suka memakai gelang2 emas yang besar2. Jikalau boleh, itu gelang mestilah banyak dari lengan hingga ke bahu. Lengan baju jua mesti lipat tinggi2 supaya olang lamai boleh melihat koleksi gelang di tangan. Barangan hiasan lain untuk digantung di leher seperti loket emas rantai emas haruslah yang bagak2 dan besar dan mempunyai elaborated design rupa bunga atau matahari. Lebih besar adalah lebih bagus supaya senang olang lain melihat. Berbeza dengan polumpuan muda yg moden yg menyukai simple design (minimalism) yg elegen dan designer,. Take note bahawa balang perhiasan mestilah dalipada emas dan bukannya "whitegold". Sekilanya talak mampu emas tulen, emas celop pun tidak apa . Tetapi jangan sesekali whitegold kelana whitegold talak value walaupun cantik dan elegen.

@::@::@::@::@

Hikmat Amok Tak Terbatas
Yaaaa.. Wa boleh malah2 sama olang sesuka hati wa selama seminggu setiap bulan dengan alasan: pms. Ini adalah satu keistimewaan yang hanya polumpuan sahaja yang ada. Entah betul entah tak who knows laa kan..Takkan meleka mau suluh bukak sluar/skirt kasik check betul2 ka talak betul pms/period. so wa akan menggunakan kesempatan ini untuk maki sesapa yang ada kes sama wa. (Or maybe takde kes pun takpa, wa akan suka2 maki jua kelana itu olang adalah poyo)

@::@::@::@::@

Hikmat Keji Terulung
Sebagai seolang lelaki, wa telah mengalami keleta tayar bocor di jalanraya sebanyak 5 kali sepanjang kerjaya pemanduan keleta wa. Kelima-lima kali pun wa kene tukar tayar spare sendiri. Tetapi jikalau wa polumpuan, wa hanya perlu menggunakan teknik "Hikmat Keji Terulung" Dan masalah wa akan settle. Teknik ini mudah sahaja: Bukak bonet depan kereta, tunggu dan lihat! dan wa pasti akan lamai yg berpusu2 ingin menolong menukarkan gantikan tayar keleta wa yang pancit itu dengan tayar spare. (Namun harus diingatkan bahawa hikmat ini hanya boleh digunakan oleh polumpuan cun sahaja. Sekilanya talak cun aa, ini teknik kulang berkesan.. lu bukak laa bonet depan lu sampai ke subuh pun takde sapa nak tolong.. Tolong tengok jer boley laa kot :D)

@::@::@::@::@


OK laa wa dah malas nak taip lagi. Jika lu seolang lelaki dan ada idea, atau tektik2 hikmat lagi mau tambah2 mengenai topik "sekilanya wa adalah seolang polumpuan....", sila lah menokok-menambah di luangan tikus keji.

Ohh..Jikalau lu wanita dan lu tertanya2 pulak bagaimana sekilanya lu adalah lelaki, sila baca ini blog di halaman chics.

Sekian telima kasih.

31 comments:

anis daud said...

sungguh tidak original dan sungguh sexist.

sungguh menghina kaum pompuan yang kurang lawa yang memakai kasut dan henbeg berjuta ringgit.

walauun aku biadap, aku tak suka!! kerana kejelitaan adalah hak milik setiap insan. designer or no designer, gold or whitegold.

overall, not worth reading. nyeh nyeh nyeh.

BigData@Bluesify said...

"Jikalau wa bapok" ????

Leen AshBurn said...

Lu keji laaa beng bengggg.

outkhai said...

siotla beng ada "Hikmat Ilusi Pengkhayal Musuh" tuu.. i likee it baby.. ni tahap dewa-dewi nii

kepala_angin said...

i tot you've said there is no fugly woman only poor woman.. you lying man you...

chics said...

ahahahaa..itu semua akan dilakukan oleh wanita kejiiiiiiiiiiiiiiiiii

tapi aku rasa mcm sesetengah tu aku mcm ada guna.hoho

Vlad said...

If I am a woman, I will not secretly hate my best friend. Or the prettier girls who comes along my life.

Unknown said...

kalau aku wanita, aku akan marah wong ah beng sebab menulis secara seksis macam ni...

ko nak pakai push-up briefs ke?sumbat stoking sudah...

Anonymous said...

Wa ada lasa, itu ah beng aaaa, mainyak butul puinyya. Wa tabik sama lau ahbeng aaa. Wa tatak paham apa lu cakap kat blog gua. wa tatak paham ley.

Fiza said...

jika saya perempuan cun, saya akan mengorat abg 9. hohoho..

Ayaq said...

Kalo pakai emas Zhulian kira ok la? U cakap whitegold saja talak best...Zhulian ok la tuh. Hehe.

Kejilaaaaaa.

RaNdoMHEarTsOfArMylla said...

jikalau wa wanita...wa tetap akan menjadi wanita...jikalau wa lelaki sekali pun wa tetap mau jadi wanita...wa wanita...wa masih tetap mau jadi wanita....ibu wa wanita....wa tetap mau dia jadi wanita....jikalaupun banyak hikmat menjadi seorang wanita sekali pun wa tetap mau menjadi seorang wanita...jikalau wa wanita cun sekali pun...wa tetap mau menjadi wanita cun.

EOF

bertique said...

crita sunglass tak de?

crita nak jadi pelakon? supaya dpt air-time kat tv? jadi model ke?

apa ni .. tak complete la crita nih.

buat balik.

yg benar,
chegu matematik.

Wong Ah Beng said...

anisism..
i still dun like your profile picture. Can u go change or not? :>

izmanhaidi..
warhahaha.. lu bapok mehh? :P

leen..
yaa telima kasih.. :P

outkhai..
itu hikmat amatlah berkesan terhadap kaum lelaki..belhati2 lah :/

ka..
ya lor..fugly bkos poor maah.. still fugly whatt :D

chics..
lu pakai apa hikmat? :?

vlad..
u ok with lesbianism act i'ld presume? :D

lizzzam..
Wa punya blog dali dulu lagi memang seksis maaa..
Aiman pun tak kisah okk..
huhuhu :P

azhar ahmad..
lu talak perlu lisau kelana wa memang benar maa..Kita mesti pengamal belani kelana kebenalan horr! :>

jenifer lahlink..
itu adalah hikmat yang hanya mampu dipraktiskan oleh polumpuan2 yang sudah mencapai tahap babe..Tahniah!!
;P

9..
jikalau lu potong konek jadik polumpuan cun pun wa tamau sama lu..
wa talak suka dua-alam..huhuhu :P

ayaq masak..
zhulian adalah balangan mlm. Wa talak suka mlm. Sila baca ently wa yang lepas2 mengenai pengalaman wa sama mlm.. :D

landomhatsofamila..
lulu sampai sikalang lu gambar plofile sama saja..kasik tukar laa hoih.. :>

betik..
Hahaha.. malas! malas!
:}

Anonymous said...

yela kalau kasut dengan henbeg tu sameeeee aje sampai bertahun-tahun, bosan la... nanti laki atau pakwe(s) jugak yang bising, "u ni asyik sama aje penampilan. takde kasut @ beg lain ke?"

tengok, tengok. kami membeli semua tu di samping menyenangkan hati kami sendiri (dan menyusahkan poket lelaki kadang2) kami juga berniat mulia untuk menyedapkan mata laki atau pakwe(s) yang memandang. jenama designer adelah agak penting kerana boleh meningkatkan self esteem seseorang wanita.

ala macam lelaki yang selalu merapu tambah aksesori karut kat kereta diorang la. haram tak lawa kereta tu jadinya tapik ia boleh meningkatkan self esteem tuan punya keta ketika di jalan raya di samping membuatkan keta tu bunyi bising menderam-deram cam haram. heheheh

anis daud said...

hoih. ko jangan biar aku blow. aku nangis kang. ha nangis kang. aku tutup kang blog. haaa.

TunaTurner said...

lu xyah jadik pompan pun lu dah mmg keji.

:p

an0nymous-ign0ranus said...

setuju dgn bertique. go on ahbeng, kasi la part 2 pulak.

Anonymous said...

WAB,

Tolong tambah macam mana kena diet sebab berat naik setengah kilo, pakai makeup 5 jam, duduk bergossip & fitnah ramai-ramai, jadik stalker gila sebab jealous orang lain lagi lawa etc.

Banyak lagi idea ni En. WAB.

RaNdoMHEarTsOfArMylla said...

no difference la..tukar gambar pun...kasi lukis misai ke what ever pun..wa tetap wanita yang sama...wa manyiak suke itu tulisan "love & peace"....don't let me kick your balls ehhh...

UglyButAdorable said...

lu slalu bias la beng..asik2 pompuan lawa jerr..

Freak and Geek said...

hang memang jahat.. suka kutuk pompuan, my fuRry fuRry fwen...

btw, hang ni laki ke pompuan...

ker... dual band?

ahaks...

*lari*

Wong Ah Beng said...

hana kilana..
ha ha..lu adalah kebetulan jua..tahniah! :)

anisissm..
lu mau blow apa :?

tiena..
Jikalau wa talak keji lu pun tak baca blog wa maahh :p

babe..
part2 nanti laa tunggu idea datang.. sikalang wa malas woo.. :>

saiful..
lu sunggu manyiak ideaSilalah tambah idea2 lu di sini luangan tikus keji untuk dikongzhi bersama :P

lendomhatsofamila..
Wanita adalah talak elok kicking balls. hoh! :D

ugly-butt-adorebel..
lemember!! there is no such thing as ugly women...only poor women :>

freakgeak..
wa lalaki maa..tulen..bukan dua-alam haa...sekian.. :}

Leen AshBurn said...

Saiful,

Yang pakai mekap 5 jam tu lah yang buat naik setengah kilo. Sebab tu saya tak pakai mekap. Sebab tu saya tampak kurus.

*snorts*

Fahroe said...

Huhuhhu.. giler racun seii..

BigData@Bluesify said...

@::@::@::@::@

Hikmat Kata2 Utk Menjaga Hati

pelempuan yang bila kita cuba ajak keluar...akan exited bila dpt offer dating...

tapi yang tak minat kita akan memberi alsan yang cukup simple...agar si pengajak tak akan berasa hati...

..BOYPREN KITA AKAN MARAH LAH KALAU I KELUAR NGN AWAK...SORRY..ADA REZEKI KITA KLUAR K...

itulah alasan typical utk menjaga hati si pengajak...

padan muka pada siapa yang kena..termasuk aku!!!

Anonymous said...

aku rasa setiap perempuan tu ada kecantikan dan keistimewaan sendiri, tanpa mengira rupa paras, bentuk badan, saiz 'buah' atau warna kulit. yang penting dia kenalah pandai membezakan yang mana patut diserlahkan dan yang mana tidak. besides, kalau buahannya kecil, aren't guys smart enough to detect and know anyway, pushup bra or no pushup bra?

Wong Ah Beng said...

leen..
mekap itu jikalau dikikis balik boleh recycle kah? :P

fahroe..
roundups.. :>

izmanhaidi..
Perlu berguru lagi untuk tidak menjadi looser. Paling penting, cakap guru jangan lawan.. :D

im..
Yaa lu betul kelana kecantikan adalah hak milik semua insan...
:)

Anonymous said...

Haha. Beng, kalau saya jadi wanita saya mau tau apa itu rasa multiple orgasm dan juga boleh membuat fake orgasm...hehe

Wong Ah Beng said...

cepol..
hahaha..itu adalah hikmat orgasma berganda dan jua hikmat penipuan orgasma! :D

Devi Girsang, MD said...

hehe I already got the good look! :p
therefore I seek for a designer bag to accompany me everywhere I go LOL. *winks*


Kiss my asss!!