Pay Your Homage...Now Feed Me!!

Tuesday, August 01, 2006

Khasiat Daun Sireh

Wa agak sedey kelana mendapati lamai olang jua bertanggapan bahawa blog wa adalah blog merepek. Tetapi talak apa. Wa akan belusaha untuk menjadi lebih informatif kepada pala pembaca. Oleh itu, untuk luangan blog wa ini hali, wa akan mencelitakan mengenai khasiat daun sirih.

Daun sirih (Piper Betle) adalah antala daun2 yang banyak khasiatnya yang seling menjadi amalan bagi meleka yang tau. Untuk pengetahuan lu orang, masyarakat Cina menggunakan sirih sebagai herba untuk memanaskan badan. Masyarakat India lebih menggunakan sirih untuk penjagaan mulut dan rambut. Masyarakat Melayu pula menggunakan sirih untuk tujuan perubatan, kecantikkan dan kebudayaan.

Ok, di bawah wa kasik tulih khasiat daun sireh:


Awet muda dan pelancaran peredaran darah
Jikalau lu punya muka ada serupa sireh, maka lu boleh mengamalkan petua meminum air rebusan daun sireh. Di antara hasil kajian jua mendapati daun sirih mengandungi bahan-bahan aktif dan boleh menegangkan kulit dan mengelakkan kedut-kedut di muka yang bermakna ianya boleh membawa kesan awet muda.Selain daripada itu, air rebusan daun sirih jua boleh melancarkan peredaran darah di dalam badan lu. Secara tak langsung aar, lu akan tampak lebih berseri dan muda dan muka pun takde laa rupa sirih lagi.

Menghilangkan mulut berbau dan mencegah kelosakan gigi
Olang2 tua selalu mengunyah daun sirih. Meleka akan mengunyah bebelapa minit, kemudian kasik ludah. Jikalau lu talak suka ludah melata2, boleh jua amalkan merebus daun sirih dan kumur2 setiap pagi dan malam selepas menggosok gigi untuk menghilangkan lu punya bau mulut yang busuk.

Gusi atau mulut bengkak
Selupa jua, kasik rebus itu daun sirih, tambahkan galam secukup rasa, dan setelusnya kasik kumur2 sekulang-kulangnya 3 kali sehali. Lamuan ini juga boleh jua diamalkan oleh meleka yang baru cabut gigi untuk menghentikan pendalahan. Sila berkumur setiap 1 jam.

Menghilangkan bau kurang enak badan
Pengamalan meminum air sirih jua boleh menghilangkan bau bagi meleka yang mempunyai masalah badan busuk. Selalu menjadi masalah kelana empunya badan talak sedar bahawa badannya adalah busuk jua. Oleh itu, bertanyalah kepada lakan2 disekeliling yang boleh memberikan lu jawapan yg jujur dan bukannya jawapan menjaga hati. Lu mesti ingat sekilanya lu adalah hot babe tatapi lu ada bau badan aar, lu punya rating akan jatuh dan laki2 pun talak mau dekat sama lu lagi woor..

Menghilangkan bau kurang enak ketiak
Daun sirih dibasahkan dan dilumatkan dan setelusnya disapukan pada ketiak. Ini boleh menghilangkan bau yang kulang enak di bahagian ketiak. Halus diingatkan jua bahawah masalah bau ketiak mungkin jua berpunca dalipada lu punya bulu ketiak sulah panjang selupa semak samun jua. Hot babes akan sentiasa memastikan bulu ketiak dicukur licin ok. Jangan biarkan ia panjang.

Menghilangkan bau kurang enak vagina
Sekilanya lu punya pekpek ada busuk jua, lu jangan lisau lagi. Daun sirih yg dilumat dan dilebus ini jua boleh dijiruskan pada situ bahagian kasik hilang bau busuk.

Masalah keputihan
Ok.. Wa kulang paham apa ini masalah keputihan wanita. Kemungkinan lu punya pekpek ada tukar warna jadi putih. Namun jangan lisau jua. Wa mendapat tau jua bahawa air rebusan daun sirih boleh mengulangkan masalah keputihan. Sila bersihkan lu punya pekpek dengan rebusan daun sirih yang masih panas sehingga pekpek lu kembali menjadik warna pink.

Masalah gatal2 pada vagina
Jua sama amalan. Sekilanya lu punya balang ada gatal2 hor, talak perlu cari lelaki lagi. Lu boleh gunakan rebusan air sirih untuk di siram pada lu punya pekpek agar tidak lagi berasa gatal-gatal.

Mengetatkan lu punya pekpek
Pekpek yang ketat adalah penting jua untuk kesejahteraan lumah tetangga suami isteli. Bagus diamalkan oleh para isteri2 yang baru lepas bersalin dan ingin dipuji oleh suami "Eyyy macam anak daraa laaa bebb!!"
Boleh jua diamalkan untuk meleka yang suka bersekedudukan sama boyfliend, eloklah minum ini air. Supaya jikalau boyflen lu dump sama lu, dan lu kawin sama olang lain, suami lu yang sah masih boleh menikmati pekpek yang ketat (or at least talak looose laa sangat kan).


Wa pasti banyak lagi khasiat2 daun sirih yang lain. Namun wa tamau tulis kesemuanya kelana nanti olang akan komplen blog wa panjang sangat. Dihalapkan entry wa hali ini akan membawa manfaat kepada lu semua tikus2 keji. Sebalang pertanyaan, pandangan dan tokok tambah, sila lah pelgi ke situ luangan tikus keji.

Sekian telima kasih.


85 comments:

Anonymous said...

Beng.. kasik ilang bau corneck tak dak kaaa? Muahahahahha

outkhai said...

lucah la lu beb, wa x suka laa

bertique said...

hahah .. giler la ko nih.

tapi lu lupa satu, mencerah / menerangkan mata ..
cara: lendam 3-5 tangkai daun sireh di dalam air suam2 kuku .. sesulah itu, lamas itu laun sireh .. kemudian lu tapis sama dia .. lu buleh titis itu air lamasan daun sireh ke mata atau lendam lu punya mata dlm air lamasan itu ..

kalau lu buat selalu (setiap 30 minit) selama 3 tahun, lu buleh dpt itu penglihatan x-ray .. atauy gaya superman.

Desparil said...

lu ada cuba ka ini sireh? first hand experience isit?

Unknown said...

rajin jugak kucing ni baca majalah wanita yek

Unknown said...

oh..ada lagi satu,

kalau di amalkan mengunyah daun sirih dari pokoknya (tak dipetik dulu) 3 kali sehari selama sebulan, nescaya orang akan mengatakan anda terkena kenan kambing...

(penat2 kucing ni tulis sungguh2, dlm komen orang mengarut jugak)

Wong Ah Beng said...

anoni..
tolong jangan melucah di halaman tikus keji wa.. wa talak suka :(

outkhai..
apa lucah? lu tlak pecaya kaa itu khasiat? sila lebih membanyakkan bacaan.. :)

bertique..
hoh..boleh pakai kaa lu punya petua ini? kalau jadik selupa suparman xray vision tidak apa..tapi jikalau juling, sapa jua susah? :?

desparil..
ini adalah fakta jua..wa talak celita bohong. Jikalau talak percaya sila google "khasiat daun sirih".. selamat mencuba :)

lizzam.
google laa kawan...google.. :/

lizzam..
kalau kunyah rumput? terkena kenan lembu kah? :>

Fiza said...

ok, beng. gua pergi try sikalang juga. :p

Anonymous said...

"masalah keputihan->
Sila bersihkan lu punya pekpek dengan rebusan daun sirih yang masih panas sehingga pekpek lu kembali menjadik warna pink."

ahbeng haa..lu memang manyiak siao horr. Patut lu nama tukar jadik Wong Ah Siao...

~Sya~

Anonymous said...

Entry lu kali ini memang macam lahanat. Sumpah esok wa datang lagi baca :B

kookabooras said...

pekpek kaler pink ker??? hohoho!

anis daud said...

credit mana woi?!?!?!?!?!?!

memang dasar lahanatt ko nih. nak kena nih. aku nak pegi nangis.

Freak and Geek said...

weih beng, apsal tak letak nama aku coz aku tanyer soalan maha bangang kat ko; kenapa org kawin kena pakai daun sireh? boleh tak tolong hapdet, put my name and anisism for credit??
btw, boleh terima pakai ker tips2 nih, mcm auta jer lebey.. muahahahah...

Kemungkinan lu punya pekpek ada tukar warna jadi putih - ni apa jadahnyer nih.... memang dasar tooooot ko nih...

BigData@Bluesify said...

orang kampung mcm wa je yang praktikkan menda2 dan petua2 nih...sebab tuh wa POWER!!!

Ayaq said...

Ahahaha hampeh la lu beng. Tapi hampeh hampeh pun sungguh berinfomatif. Hahaha!

p/s: Takto anis dgn freakgeek dah marah HA HA TAKTO.

booGie said...

Daun sirih dibasahkan dan dilumatkan dan setelusnya disapukan pada ketiak.
Ketiak bau sigheh laaaaa.
hahaha

UglyButAdorable said...

beng..wa tak leh komen lagie laa..beng...lu memang lawak 1st class.wa dah gelak guling guling dlm opis sorang2..giler la lu beng..

Anonymous said...

Gua ada jumpa daun perapat/serapat/mas cotek (Ficus deltoidea)hok jenih tino. dio ado hok jenih jate denge tino. lagi power dari daun sireh dlm bab-bab merapatkan anything yg dah longgar nih. hoh, nama dah daun perapat. tu yang orang kampung kat sini kasitau gua la.

Unta@Jitra said...

Gila laa lu beng... hahaha

Lg 1 petua mistik... lu cari sirih bertemu urat aa... bole wat pengasih hehe...

Leen AshBurn said...

Beng Beng aaaah, kalu lu punya muka jua sula muka sileh, apa maciam mau makan itu daun sileh? lu putih macam itu pekpek keputihan also tapi muka tala cun macam sileh, apa maciam?

RaNdoMHEarTsOfArMylla said...

jijik!

Wong Ah Beng said...

9..
sila! sila! :B

anony..
Wong Ah Wenk lagi best :>

anony..
yaa sila dtg lagi..wa talak kisahh munyer.. :)

kookabooras..
itu hanyalah contoh sahaja..lu punya mungkin kaler lain cokelat tua ka.. melah kaa..ikut kulit warlna masing2 :)

Wong Ah Beng said...

anisism..
yaa telima kasih kelana mencelitakan bagaimana lu mengatasi masalah keputihan lu.. :>

freakngeek..
ok..ok...credit kepada anisism dgn masalah keputihannye dan freakngeek dengan masalah badan busuk yg berjaya diatasi menggunakan daun sirih....hohohohoho!

Wong Ah Beng said...

izman haidi..
lu minum air rebus sirih kasik ketat apa? ketat lubang jubo mehh??
:>

ayaq masaq..
fakta2 wa adalah informatif jua..sekian dankyu...hehe
:}

boogie..
selepas sapu kasik kering lu sendiri jirus air kasik bersih laa kawan..hahaha :D

uglynadorebel..
hoihh ofis adalah tempat olang bekelja bukan membaca blogging.. lu penyalahgunaan internet companyy woo :\

Wong Ah Beng said...

hanakilana..
apa akan jadi jikalau lelaki mengamalkan itu daun perapat eh :?

unta@jitla..
apakah itu silih beltemu ulat?
sila elabolate wa talak mengerti.. :o

leen ashh burrrrrrrn..
haihh..talak elok kita menghina olang lainmuka sirih maaa..kita lakyat m'sia berbilangan bangsa haru hidup rukun tetangga..jangan kutuk olang lain talak baikk hoo :}

lendomhatsofamila..
apa jijik2? ini adalah petua olang2 tua dan melupakan fakta jua ok..Wa hanya menyampaikan ini petua untuk dikongzhi bersama olang lamai.. apa jijik? :(

bertique said...

wei betul la petua aku, utk mencerah dan mensegarkan mata .. try la buat ..

tapi kalau nak mata yg berseri + bersinar di waktu mlm - tukar jek mata tuh ke mata kucing.

Anonymous said...

*LOL*

I'm still waiting for THAT entry that you owe some of us!! :P

ok ok..aku nak gi cari daun sirih lak lepas ni!! :P

Anonymous said...

eeeeeeeeee mmg keji la lu.
keji but informative ok la.:p

pinky angel said...

ahahahhahaaa..

wa talak boleh komen kelana wa ketawa tanpa henti.

lu memang kucng olen yg keji. but i stil leb yu, beng..

Leen AshBurn said...

0y beng beng wa tatak kutuk sapa sapa one, wa hanya menyianyakan kepada lu.

chics said...

siapa kata blog kau tak informative. bestlaaa..banyak tips berguna.

tapi ko lain kali boleh tak tulis pasal etika menjadi raja?

pliss..pliss?

Anonymous said...

Hohoho...Ah Beng, apasal banyak khasiat untuk perempuan. Kasi reserch la khasiat untuk lelaki pulak.

Chics - Kena mandi air sireh tu..

Wong Ah Beng said...

betik..
hoh..wa mata kucing sulah ada bagus boleh melihat di dalam kegelapan lagi.. :D

nubilemom..
damaiii..kucari damai...takmo terlibatt..muahahha :>

tiena..
Hi tienaa..I take that as a complimento..huhuh :}

kinkyangel..
so apamacam? bau ketiak sulah hilang ka belom? :>

Wong Ah Beng said...

leenashburn..
lu apa cakap? wa sulah konpius hoh..talak pahammm woo! btw, our bet tuh apa hadiah dia :?

chics..
lebih baguih menulis ently mengenai ethical blogging, untuk meleka2 yang bertatasusila sewaktu menulis blogging..kohkohkoh :p

cepol..
khasiat untuk lelaki akan datang di keluaran akan datang.. Stay tuneeee :D

Anonymous said...

woi, lu punya bini talak marah ke?

Anonymous said...

Muahahhaa..entry paling keji wa penah baca. Lu ahbeng manyiak lock haaa!!

- silent tikus keji-

Wong Ah Beng said...

saiful..
talak malahh punyaa..
tetapi bini olang lain mungkin malah laa kot :D

anonymouse..
lu tikus keji lagi keji :>

Anonymous said...

Piraaaahhhh mabok!! Cakap orang damai...sapa yang tanya banyak soalan bernas hari tu ahhh? Sapa-sapa?? Tak nak terlibat konon!! My foot!!! :P Cuba cerita sikit kat aku!!! :P :P :P

Leen AshBurn said...

Secawan kopi mahal (utk aku) dan teh tarik (utk kau). Eh, ke kau nak RM50 dulu ek? Hahahaha.

pinky angel said...

beng, wa punya ketiak sudah hilang bau sejak wa gosok kepala lu kat ketiak wa beberapa hari lepas. Itu lebih mujarab dari khasiat daun sireh

Wong Ah Beng said...

nubilemomm..
ada pelbezaan antara "perasaan ingin tau (curious)" dan "tanak terlibat" ok.. Wa hanyalah kuries, hence there questions..hahahah :P

leen..
yar laa yar laa..
lu menang lu hebat..wa kalah..
nanti kopi mahal ok.. edisi siasat apa celita? ada pelkembangan terkini? :?

pinky angel..
since like dat aar, tempat lain lu tamau gosok sama kepala wa mehh? mana tau boleh lebih wangi hilang bau kaa :DDDDD

pinky angel said...

ah beng kejiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....

Wong Ah Beng said...

kinkyangel..
lu tikus lagi keji..sila hadapi kenyataan dengan hati yang tabah...:)

pinky angel said...

wa mau langgar u sama wa punya skuter kuning..lu kluar rumah perlu jaga2 selepas ini

anis daud said...

sesuke ati atuk ko je cakap aku keputihan. aku lupe nak pesan weh, bila rebus sireh tuh, kasi dia suam2 dulu baru kasi basuh itu pepek, kang dok menggelegak lagi gi basuh kang, betul la kekal pink dowh...........

and eh... ko dah ada bini ke? hah takleh kacau la cenggitu. sebab kalau orang kacau2 laki/bini orang nih sumer dari kasta hina dan keji la beng. aku tak suka. baik ko ngaku cepat.

RaNdoMHEarTsOfArMylla said...

informatif wak luuuu...tau sgt lu saja keluarkan itu "pekpek" punya bahasa...lu suke mengekspolitasisialkan wanita...
tsk tsk tsk...

Wong Ah Beng said...

kinkyangel..
wa mass shadow duplication technic.. lu sure konfuse punyaa..hahah :>

anisism..
yaa..talak elok mengacau laki/bini olang..tetapi wa hanya ingin membeli petua belguna untuk meleka yg sudah kawen untuk kesejahtelaan lumahtangga maa.. :/

landomhatsofamila..
Haihhh...jikalau talak boleh pakai itu perkataan, apa maciam lagi mau cakap? p*ki? p*nt*t? Wa bahasa talak lucah2 ok.. cuma ingin menyampaikan sahaja :(

Anonymous said...

*LOL*

Weh ko nak belanja kopi kat Leen je ke? Aku ko tak nak belanja? Takpe takpe...ada lori ada bas...ada keretapi ada kereta kebal!!!!

Hohohohoh..akan ku lihat sapa yang menang!!! Muahahaha

Anis, jom gi Starbucks...aku nak minum apple juice.

L. Halim said...

lu sulah jadik spam kat blog gua ka beng?

Anonymous said...

beng ah... lu mesti selalu2 la apdet ini luangan dengan benda2 berfaedah begini... manyiak baguih wo lu punye tip kesihatan.

Anonymous said...

Beng..
ini entry lu paling keji laa wa lasa.
Tapi jangan kebimbangan.. Wa suka lu keji ini macam!!

Anonymous said...

ada soklan tambahan rupanya. kalau lelaki mengamalkan daun perapat, bagus juga... khususnya kepada mereka-mereka yang mengamalkan gaya hidup songsang.

soalan saya, adakah anda songsang ah beng? kerana anda nampaknya berminat dengan daun perapat bagi kegunaan sendiri ya? hahahahaha

jika anda mengamalkan daun perapat, sistem kemutan anda untuk mengemut dan meneran najis-najis dan 'benda-benda' lain adalah dipercayai akan semakin cekap. ;)

Anita Tahir said...

lucah la lu abeng... tapi wa mau bagi koreksi...bukan pekpek laaa.. pepek la.. satu K saja... huahahaha... abeng aaa.. mali teman wa pigi jakata.. sana amoi aaa... especially Senayan sana (Jakarta barat) manyiak chunnn wooo... wa punya kawan gay pun mau jadi stret (straight lah!) wooo... jom la abeng.. lu sudah habis exam kan? sana bukan saja ala laun silih.. jamu maciam2 ada wooo...

Lollies said...

ayooo satu badan dari mulut, ketiak juga pek pek ada bau sireh

Azhar Ahmad said...

Cuma yang satu yang tak tahan, kena ada sirih junjung dalam masyarakat melayu? Kan baus digunakan untuk mencuci pekpek. Wakakakak

Wong Ah Beng said...

nubilemom..
kopi tongkat ali, mau? :>

butterflynn..
spam-spam pun adaah penambah komen maahh..lu patut telima kasey sama gua..hohoh :o

tuffcuukie.
dankyu..Yaa wa cuba menjadik pembloggger informative dan ethical..
pasti lebih belusaha lebih kelas :)

anony..
Lu perlu ingat bahawa lu adalah tikus keji lebih keji :D

Wong Ah Beng said...

hana kilana..
wa adalah lurus jua, talak bermain songsang2 talak baguihi.. Wa berminat dengan daun perapat untuk kasik lu try lorr bikin lapat..muahhaha :>

vampirina..
ooo minta maaf wa speeling grammar kulang kebaikan. Lu pegi jakarta apa bikin, calik polumpuan? :-o

lollies..
huahahah.. Sementala waktu sahaja..selepas kasik kering basuh sama air bersih2 gelenti talak bau lagii.. :>

azhar ahmad..
silih junjung adalah adat istidat maah.. Silih kegunaan manyiak bukan untuk kasik bikin lapat itu barang sahaja woo :)

bee..
muahhaa...nanti wa tulis ently bagaimana mau menangkap lebih lamai tikus2 keji..

Anonymous said...

ah beng,

Wa belasa sangat gembila kelana lu telah berjaya memberi impak yang kelakar gile babeng dalam pembloggan (ade ke?) Tak sangka daun sireh tu 1002 macam guna enk..

sebut betul betul...manjaa...

Anonymous said...

another 5 years, u bole join jadi my research assistant on khasiat daun sireh lah! other than help me google, boleh jadi bahan kajian olso...serupa guinea pig, then can blog your real life experience abt kecut mengecut, putih ke pink, busuk mewangi, dan yg sewaktu dengannya.

anis daud said...

@ah beng :: ini sireh sumer ahh, boleh kasi orang sexy ka? jikalau minum, boleh rasa fresh?

Wong Ah Beng said...

apple..
an apple a day keeps the doctors away... Are u red apple or green apple eh :?

doc sims..
boleh..boley..belapa gaji boleh dapat jadik lu munya lesearch ass-intants?
:p

anisism..
Lu pengamal minuman silih lu patut sendili jawab itu soalan maa...wa talak penah pengamalan daun silih woo ;>

chics said...

@anisism :: yes you can make it, dear.

shay said...

halooo apekkk..aimisyuuuuuuuu...
daun sireh? padan le yindia salu kunyah2 itu sirehhh..

itu kartunis nama sirehh byk ensem ka?

Anum Food Trading said...

beng mish u la...i tanak la gune petua u..mcm poyo la

Wong Ah Beng said...

chics..
belusaha bersungguhan tangga kejayaan :)

shay..
Yaa jangan ingat meleka suka2 sahaja mengunyah sirih.. ada khasiat tersembunyik ok..heheh :@

mrimran..
Petua wa adalah hasil kajian wa menggogle yg telah diamalkan oleh datuk nenek kita dan terbukti keberkesanannya. Sila jangan malu untuk mencube.. :B

Anonymous said...

WAB the meow,

im a green apple la beng..*check kedut jap* uh..uh yeah...green!

Wong Ah Beng said...

apple..
nicee.. i like gleen apple. Got sweet and sour-sour taste like tha :D
.

Anonymous said...

ah beng :P

purrr....you notti pussy cat..hepppp!! cat makan apple ka? tot makan iams jer? *tarik misai WAB* muehehehhe!!

anis daud said...

cepat la meletup wahai gunung berapi woi.

aku tengah terketar-ketar ketakutan nih.

merapuman said...

Beng lu patut buat bisness jual chu wing gum sireh la. Sekarang MLM, kasi unik sikit mesti orang ramai mau join. Lu tengok la lu punya post. Ramai orang kasi komen pasal sirih, downline prospect ramai lo! Oh ya. Sapa mau sireh boleh order saja kat gua. Tapi tunggu MLM company resiter dulu woke. Beng lu accept link exchange ka ? Lu punya blog punya lawak saya suka la.

Wong Ah Beng said...

apple..
Ouhh u'll b suprise what this pussy can eat whoor.. :>

bisutulibuta.
Lu punyier masalah keputihan itu adalah sangat suwey. Ia adalah dinamakan pre-mature ejaculation. Sila dapatkan rawatan pakar.. :D

anissims..
Rilekk.. Meletups gunung belapi adalah hanya untuk meleka2 yang cepat menggelupo puyuh :>

merapuman..
Wa pun suka wa punya lawak la. Macam siyal juga..heh heh heh.. Link exhange? apakah itu? Jikalau lu mau link sama wa boleh talak hal munyerr... :/

merapuman said...

ala Beng, takkan tak faham kut, wa link sama lu, lu link balik sama wa la. tapi lu tak link balik pun takpe la, wa tak kecik hati.

Beng, khasiat misai kucing takde ke? ada satu kucing sial tu, wa rasa punya la sial sampai satu khasiat pun tak ada. itu lu la.

Wong Ah Beng said...

merapuman..
muahahha.. link..link..boleh talak hal. Walaupun misai wa sial tapi lamai mau datang ini blog tengok misai wa juga :D

outkhai said...

ape ni lalink-lalink

banjarconverto said...

gila lucah siottt...hahahaha

wong, lu tarak masalah keputihan ka apa?

kekejian melandaaa....

fade0 said...

lanchiou lu wong .... gua guna itu daun sirih kasi gosok sama wa punya barang talak air putih kuluar pun, tapi sikarang mayak sulah gatal2 ooo......mau pegi doktor ini hali oooo... lanchiou lu

Wong Ah Beng said...

outkhai..
lahlink2 adalah panggilan manja wa kepada tikus2 keji betina sahaja mahh. jikalau lu lalaki wa talak lahlink2 sama lu wa lanjiao sama lu juaa.. :D

banjarkonveto..
Wa adalah lalaki bukan polumpuan. Oleh itu tiada masalah keputihan.. Kecokelat-cokelatan ada lahh..muehehhe :D

fade0..
lanjiao!! itu sirih adalah untuk kegunaan wanita sahaja. Lu lalaki adalah pemakaian gambir salawak bukan sirih.. hoho..lu mana pegi lama hilang? :>

fade0 said...

wa 6 bulan masuk dalam wooo..... itu bina nagara nasional servis takdak pegi kasi tangkap inspektor 6 bulan masuk dalam. lanjiooo fat soi....

Wong Ah Beng said...

fade0..
muahahah..Now u're back blogging, the girls sure basah punya lar.. :D

bisupekakbuta..
In time my dear friend .. in time.
we must do it seloly and steady.. Sila jangan gelojoh adalah talak baik. :o

Anonymous said...

Wooiiii kucing kurap! Ko delete aku nye comment bak pe haaaa???

Aku tahu la aku nye comment tak interesting! Bagi peluang la aku nak meluahkan perasaan dan drama swasta aku lak.

Ye lah, sapa la aku. Pttuuiiiii :P

Lily G said...

ah beng ah,
itu kalu polompuan, pekpek sudah tumbuh lumut sebab sudah lama tak kena, boleh pakai daun sirih ke?

Anonymous said...

wa punya nenek kasi tau ha, itu laun silih temu urat ha bayak hasiat untuk baby dali kembung ho. ambil satu daun kasi tuam sama serika(iron) lalu letak itu baby punya perut ha gerenti itu baby banyak syok ho. nanti malam baby tidur x kacau itu mama papa bikin plojek hooo....

Anonymous said...

apa macam wa mau kasi bulu pekpek hitam lo sikalang sulah putih ho.... daun sireh boleh kah

Anonymous said...

i dont think ur lang is like u know

thanks for dis very very very useful FACTS

:)

Nur haura afeeya said...

Muhammad Iman Nashriq, berumur 2tahun mengidap penyakit lelah atau asma sejak berumur 5bulan. Adik ni berulang alik ke hospital sejak umur 5bulan sebanyak 3minggu sekali untuk buat rawatan sehinggalah dia berumur 2tahun. Tapi tetap tak nampak apa2 perubahan makin sembuh ke atau makin baik,tetap sama saja. Ibu cuba memberi rawatan tradisional lain tapi tak ada juga perubahan, keadaan anaknya masih sama. Beliau bersyukur sangat apabila bertemu jus ni daripada seorang kawan, Iman tak perlu lagi dah pergi hospital buat rawatan. Batuk2 biasa ada tapi yang ketaranya Iman dah tak ada semput-semput dan sesak nafas macam dulu lagi. Kalau dulu 3kali sebulan kena pergi sedut gas, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah.
..........................................................................
Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..๐Ÿ˜‰

9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay๐Ÿ‘‡๐Ÿป
En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


๐Ÿ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..๐Ÿคฒ๐Ÿผ


Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

๐Ÿ˜kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
Tp nanti dia akn blas jugak yer..
#sharepadayangmemerlukan
#sharing is caring


Kiss my asss!!