Pay Your Homage...Now Feed Me!!

Friday, February 17, 2006

Kumbang dan Bunga (Part II)

Haaaaaallloooowwwwwwww hawaaauu yuuuu?

Wa manyiak sibuk dengan kelja2 seharian sehinggakan wa telah lupa menunaikan tanggungjawab untuk menghiburkan lu semua tikus2 keji. Tetapi jangan bimbang hati.. hohoho..

Hali ini... wa mau celita sedikit mengenai kumbang dan bunga. Kumbang adalah suka menghisap madu bunga. Madu bunga best. Jikalau lu tly pun gelenti lu mau hisap lagi. Sekilanya kumbang talak hisap madu bunga, maka bunga talak boleh bercambah; nanti bunga layu talak boleh mekar lagi.

Anyway... Kumbang adalah selangga yang memilih madu jua. Untuk memilih madu2 yang best2, kumbang perlu test lain-lain madu dari lain-lain bunga kelana terdapat banyak bunga di dunia ini. Bagi bunga-bunga pula, adalah melupakan satu masalah bagi meleka kelana bilangan bunga adalah lebih banyak dalipada bilangan kumbang. Masing2 pun bunga cuba bersaing untuk menambat hati kumbang idaman.

Bunga pula, menggunakan strategy dan tektik2 yg berdaya saing untuk menalik pelhatian kumbang agar menghisap madunya. Antala tektik2 tersebut termasuk lah..

Menjadi bunga yg lebih cantik berwarna-warni
Bukan sahaja kumbang, malahan semua olang pun suka benda2 yg cantik. Talak sapa suka bende2 huduh. Lu pun sama jua, sekilanya lu pilih balang, lu ofkos mau pilih balang bayekk maahh.. Balang talak bayek lu gelenti tamau juaa.. kasik diskaun pun lu rejek awal2 lagi unless lu despelate punya olang, betul ka? (of kos, before anyone giving comment on this; yess.. yess.. u're right. Beauty is in the eye of the beholder blabla - yadda - whatever - floats - your - boat - yap - yap).

Belusaha untuk memhasilkan madu yg lebih syiok dihisap oleh kumbang
Sekilahnya kumbang test madu bunga melur atau bunga taik ayam, mungkin talak sedap dia punya madu compare to bunga raya atau bunga2 lain yg lebih sedap.. So kumbang pun calik lain bunga yg lebih kesedapan. Tidak boleh salahkan kumbang sekilanya dia mencari lain bunga kelana itu bunga pun talak sedap madu, talak boleh kenyang. Lu pun selupa maa.. Lu makan di lestolen mamak loti canai liat selupa selipar jua, talak sedap, ofkos next time lu calik loti canai di lestolen lain.

Mengeluarkan bau-bau wangi
Sekilanya bunga ada bau kurang enak(seperti bunga melur??) kumbang pun tamau mali dekat. Sapa jua yang susah? Oleh itu adalah penting bagi bunga2 yg ingin dihisap madunya supaya berusaha untuk mewangi-wangikan dirinya. Contoh terbaik adalah bunga harum sundal malam yang hanya akan wangi di waktu malam sewaktu menyundal. Bukan sahaja kumbang, malahan binatang lain pun boleh terpikat sama itu bau. Uhh..wa teringat kes wa suatu malam sulah lambat untuk pergi temu janji sehingga wa terlupa memakai wa punya perfume. Nasib baik dalam keleta wa ada minyak wangi jenama Glade.. Layannn!!

Penggunaan nama yang gorjes gorjes
Nama2 bunga yang cun jua boleh menalik perhatian kumbang. Contoh aa, bunga taik ayam. Nama pun talak glemer maah.. Lu ingat kumbang mau dekat meh? Talak menalik kan? Dibandingkan dengan bunga matahari, rose, daisy, morning glory, bougenvillea dan lain2 nama bunga yang lebih sedap di dengar. (kecuali bunga bunga harum sundal malam. Ini adalah kelana teldapat jua segolongan kumbang yang suka sama bunga sundal ini)

Ok blog wa hali ini telah habih. Sekilanya lu tertanya2 mengapa tajuk blog wa "Kumbang dan Bunga Part II", lu boleh baca lebih lanjut mengenai celita Kumbang dan Bunga Part I di sini blog.

Sekalang wa mau sambung keleja.

Sekian telima kasey..

17 comments:

Ely said...

jadi jenis bunga apa kau suka ah beng?

hana_kirana said...

ye Beng. Tapi kumbang juga patut sedar dan insaf akan diri mereka. jika mereka spesies kumbang yang busuk, mereka patut sedar diri mereka dan tak payah lah nakkan bunga yang wangi. sekirannya mereka memilih juga bunga yang wangi, nescaya bunga itu terpaksarela. lain la kalau kumbang tu banyak duit ke apa ke. boleh jadi juga bunga yang wangi itu mata duitan.

eh kita cakap pasal binatang kumbang kan? :P

Anonymous said...

beng..kalo bunga suka sama bunga or kumbang ngan kumbang camana beng...keji ke tak keji...

Wong Ah Beng said...

ely..
wa suka bunga plastik..takkan layu sampai bila2 ;B

hanakilana..
ya..kita belcakap mengenai kumbang dan bunga.. lu ingat apa hor ? :o

oii..
kumbang sama kumbang adalah keji. tetapi jikalau bunga sama bunga adalah talak keji.. bestt jua! :D

pinky angel said...

bagaimana dgn bunga plastik?
sentiasa mekar, harum (bila2 boleh bubuh perfune), takkan layu..

chics said...

hahahahahaha.ciss you menjawab ye beng.Rotan karang baru tau!

I think after this we should mengadakan sesi berbalas pantunla.

Maine said...

ow my God is chicsinred your other half or something? both of u are so hillarious!

Suraya said...

sekeji2 bunga taik ayam, keji lagi kumbang najis. :D

Wong Ah Beng said...

kinkyAngel..
yaa betul..wa suka bunga plastik yang cantek sahaja. I am shallow :B

chics..
Uuuu spunky! Can we just skip the pantun and proceed with the ..rotan.. thingy? :>

maine..
something :D

mommy feline.
uhuh..say hello to Joey Benito for me ya! :)

Wong Ah Beng said...

concretos..
kumbang skima mana best..kumbang keji laa best..zrreeettt! zreeett!! *sheltox* :o

trixie..
i bet you're nicer than any lilies..
;D

Anonymous said...

Hello encik ah beng. Adalah jika diteliti di Animal Planet pada zaman sekarang ini, banyak kumbang sudah mulai suka sesama sendiri, dah juga bunga ada yang menyukai sesama bunga. Apakah masalah yang mereka sedang hadapi? Adakah Kumbang sudah pandai mengeluarkan madu sendiri? Adakah bunga sudah tidak memerlukan belaian mesra si kumbang? Maka apakah komen encik?

Maine said...

Beng, lu sungguh kureng. Bagi jawapan begitu ngok. Lu bagitau right nows, chicsinred lu punya bunga or nots?
You both come from which planet, language same same one.

Wong Ah Beng said...

aidil..
meleka kumbang dan bunga itu adalah mengamalkan tabiat gay atau homo.. :o

maine..
he he he.. Wa cuma mengglamerkan blog dia sahaja.. Jikalau lu mau, nanti wa bikin lu punya entry Part II pulak, f.o.c... apamaciam? :B

redbloodedwoman said...

beng, kau ngan chics adalah contoh terbaik kumbang dan bunga yg secocok. tp pehal ko suka bunga plastik? bkn bunga plastik maknanya bunga yg dah buat plastik surgeri? spt disitu.. disitu dan.. disitu? maka dia adalah bkn bunga original beng. kau dah kenapa?

Maine said...

Beng,
Hepi two year old! Arf! Arf!
Part II? Yeaass, do it NOW!

Anonymous said...

ahbeng itu bunga taik ayam ada kumbang suka ka?
kumbang konfem menyampah sama ini bunga kn...
kalo kumbang talak suka, mcm mn ia bole tumbuh dgn byk n hepynye di tepi2 jln...

itu dkt tmpt wa amat byk looo!

wa adlh hanamichi.....

Wong Ah Beng said...

red.blooded.women..
artificial pun artificial lah..janji sedaps mata wa memandangs...wa adalah shallow jua..hhehe :>

maine..
now kenott.. tunggu wa sinang wa blog bayek punya part II :D

anonymous..
sehuduh manapun bunga, pasti ada kumbang suka juaa..masing2 sulah ada jodoh maaa :>


Kiss my asss!!