Pay Your Homage...Now Feed Me!!

Tuesday, November 15, 2005

My Photo Albums #1 and #2

Setiap kenangan samada manis atau payit tidak bagus disimpan di dalam hati sahaja kelana hati mudah lupa. Lebih bagus sekilanya kamu membeli kamela supaya kamu boleh tangkap piccies untuk disimpan di dalam harddrive komputer kamu yang lebih tahan lama. Bila2 boling atau jikalau kenangan di dalam hati lu sudah hampir lupa, lu boleh on komputer dah lihat kembali gambar2 lama.


Photo Album #1: Family photo

Laya balu2 ini wa berpeluang mengunjungi sanak saudara serta kaum kerabats wa di kampung. Family fathering, kami jua berkesempatan mengambil family photo

Ini adalah gambar family wa. Di dalam gambar ini tiada gambar wa kelana wa tukang angkat itu gambar.

Oh yaa..Itu depan sekali adalah abang wa. Nama dia Lion-O. Dia taiko besar..ada pedang ajaib. Itu pedang aa manyiak kecik, tetapi apabila emergency itu jam pedang boleh jadik besar wor..

Sebenarnya wa pun talak paham kenapa keluarga wa suka memakai seluardalam sama singlet. Wa seolang sahaja yang tidak suka memakai apa-apa. I guess i'm the weirdo in the family. But that's okay. We love each other vely much.

Our family's battlecry: "Thunder...Thunder...Thundercats!...Whoreeeeee!!!



Photo Album #2

Sepanjang hidup wa telah berpeluang untuk bertemu dengan lamai gadis2 manis lagi bayek hati. Hali ini, wa ingin berkongzhi ini album dengan kamu gambar2 kenangan lama wa. (Halap maklum wa sensorship sedikit wajah2 meleka ini kelana khuatir meleka akan malah wa menampal gambar2 ini tanpa keizinan meleka)




Ini adalah gambar wa dengan seolang arkitek yang telah beljaya. Gadis manis ini mannyiak pandai otak hightech woo study oversea sana.

Kegemalan gadis manis ini adalah posing-posing duduk tepi jalan. Selain dalipada itu, dia juga suka terrorism.

Yup..Sebelah gadis itu adalah dili wa sendiri bergaya dengan baju melayu sambil mempamerkan a dazzling smile.









Gadis comel ini mempunyai blog yang comel jua. Di dalam gambar ini boleh nampak kami bergurau senda. Dia pandai bikin lawak keji kasik wa ketawa talak boleh tahan. Sekalang kami sulah lost contact... Ohh I miss the old times...




Hot-momma ini berjaya mengulangkan 23lbs... Sungguh membikin wa manyiak jelous kelana wa pun perlu mengulangkan belat badan wa tetapi hingga kini masih belum beljaya. Dia juga telah membeli tunjuk ajar sama wa bagaimana mau kuluskan badan tanpa perlu diet berlebihan, telan pil atau membuat aktiviti yang boleh menyebabkan keluar peluh. Tunjuk-ajar beliau memerlukan wa membaca buku bertajuk "South Beach Diet".
Malangnya wa tidak suka membaca.


Gambar kenangan wa bersama lakan seperjuangan photographer. Ini babe amatlah powah di dalam bidang kamela-man. Jikalau wa pakai Nikon, dia pakai Canon. Lagi powah dan cun gambar2 nya.. Sekalang dia kelja sama itu National Geoglaphy...
PisS yo!

(itu sebelah kanan sekali wa pun talak tau siapa laa..bikin kacau saja mau masuk dalam gambar..haih..)



Gadis ceria ini adalah Plesiden Mawi FC Cawangan Motolola PJ. Gambar ini diambil pada hali laya balu-balu ini (itu sebelah adalah wa juga pakai baju melayu + songkok)... A vely cheerful lady. Until now she hutang wa belanja itu Fish and Chips talak tau bila mau kasik settle..

Werld!



Ahah.. Lu olang jangan jeles aa... Ini moy manja adalah wa punya favourite. Hali2 setiap pagi wa akan masuk dia punya blog dulu untuk mengikuti perkembangan semasa. Untuk lu olang punya pengetahuan aa, beliau pernah keluar tv itu lancangan Malay-ren Most Bewwtiful. Good for her she back-out to concentrate on her carrier... You go girl!!



Ini babe jelita pula adalah seolang pengajar itu exercise yoga. Blog nya boleh lihat gambar2 dia di dalam posisi-posisi dan aksi-aksi yang amatlah menarik. Vely flexible pletty lady.

Yogas are kewl. Wa juga ingin belajar yoga tetapi pelut wa bikin kacau, mau bengkok tangan sentuh lutut pun wa talak lulus...uhkk! Selain mengajar yoga dia juga ada bikin shooting gambar untuk majalah fitness dan wanita..


Ok sebenarnya lamai lagi gambar2 tetapi cukuplah setakat ini sahaja dulu. Oh yaa soli kelana gambar2 di atas adalah black and white. Ini kenangan lama maaahh...mesti B&W lorr...Balu laa ada itu nostalgik special effect..

Kepada meleka yang wa tidak tampal gamba dihalap jangan berputus-asa. Dont wolly, even u not in pictures, u still in my heart...

Sekian telima kasih!

48 comments:

Anonymous said...

ah beng...u're definitely one CRAZY cat..

Lala-land said...

Ahh bengg... waahh lu mnyak miang lorrrr semua gambar sama pelempuan. Ini macam wa kasi neuter sama lu... so tak boleh gatal gatal lorrrr

Leen AshBurn said...

Waaaaa Ah Benng lu amat ensem memakai baju malay-ren. juga memakai baju belang-belang. lu pinjam baju dali uncker lonel dali selayang ha? hahahahhaha

Desparil said...

thundercat HO!!

wa banyak suka bila wa dapat tau lu adek bradek sama lion-o. bole mintak dia punya autogelap ah?

lu manyak terer la ah beng.. kenal semua itu pleety amoi.. boleh rekemen sama wa ah? lu jangan makan semua la.. itu pepatah ada kata.. olang tamak selalu rugi wor.. lu tamau rugi kan?

lu tak boleh buat yoga ah? wa selalu tengok lu duduk tepi longkang jilat lu punya badan.. manyak flexible wat.. still tak boleh ah?

tenkayu in advance ah ahbeng..

Unknown said...

aiya. hamsap punya kucing la lu.

shay said...

muhahahahahahahahahaha...manyiak ensem la pakai baju melayu..ada macam apek beriman..hohoho

wa pon manyiak suka itu thunder cat meow meow masa wa kicik2..sikalang sudah besar lupa dah macamana itu stoli

*sakit pp wa gelak..haha lu manyak jahat...wa pagi2 sulah sakit pp..sulah talak boley kilije..kena amik MC la ini macam*

Anonymous said...

waaaahhh lu pun minat sama itu MAWI WORLD aaahhh?? sungguh talak patuttttt

-liza-

an0nymous-ign0ranus said...

itu semua the hudoh people yg perasan beautiful yg masuk itu malaysia perasan most beautiful?

Anonymous said...

apa pasal lu ambik gambar sama amoi duduk dekat-dekat sama peluk2 sama kapala lentok-lentok taruk atas bahu?? ini macamm waa manyakk jeless ooo...

-wercs

Wong Ah Beng said...

atasya.. yaa and u keep coming for moree..

missYY.. hoh keji!

leen.. Itu gambar wa bekerja part time jadik maskot mekdonal maah..

desparil.. What? Mau rekomen kaa? After you've watched urotsukodoji? no no wont do. worried u might hurt em ladies >:( ngeh ngeh ngeh

st0ne.. if i'm not hamsap u wont come here rite?

shay.. lu apapasat sakit pp? ada ploblem aa lu?

anonymous (liza).. Belia benci dadah.. Werld! (bukan "World!" yaa)

babe.. eyy yeww not nice...busuk punya kitten..suka kutuk2 olang lain..talak bayek tau..Bewwtiful inside oso bewtifull dont have to bewwtiful outsite.. you made my blog quiet for a moment. Silence. As if we were thinking as well...*wtf??*

anonymous (wercs).. aiyohh jangan itu maciamm.. masing2 ada peluang juga.. sini mali kita tangkap gambars wa kasik lu peluk2 wa..lai!lai!

Lollies said...

saya betul2 fascinated sama abang lu punya pedang.

an0nymous-ign0ranus said...

apa yg silent? lu kuching hudoh punya telinga banyak wax keras, tarak dengar the noise.

Wong Ah Beng said...

lollies.. ya lor..kebayakkan polumpuan juga fascinated dengan pedang itu.. Jikalau mau kasik besar aa, kene jerit2 dulu ini maciam:

"Thunder.. Thunder..Thundercats! WHOREEEEEE!"

Wong Ah Beng said...

aikly.. aih..lu mana mali? first time nampak juga..

babe.. silent wa mau pause fikir jawapan laa.. Lu talak baca punya olang ka?

shell said...

wah.. topic kita sama kali ini.
kita sehati sejiwa lah beng.
tapi gambar lu lagi cantik ler dari gambar waaa..

Anonymous said...

i just came back to make sure that u ARE really one CRAZY cat hehe

Fiza said...

haiya kucing, lu mandai-mandai kasi potong dan tampal lu punya muka atas muka olang lain.

ah moi lain wa tiada kisah punya, tetapi itu anisism wa takut lia kasi penangan maut sama lu. itu ah moi manyak garang woo..

Wong Ah Beng said...

shell.. itu adalah kelana kemahilan lu kekulangan.. jangan bimbang.. teluskan lu belusaha untuk yang terbaik mendapatkan gambar lebih berkualiti tinggi..

rojakbuah..meleka adalah lakan2.. bukan awek gua maahh.. Jangan kesalahan fahaman..wa kucing, meleka pula adalah spesis tikus..tidak mungkin boleh bersatu..

atasya.. helloww welkam back again!

9.. potong dan tampal muka atas mukaolang lain?? Haiyahh wa mana tau itu tektik apa maciam mau bikinn.. wa bukan high-tech punya olang.. Jangan malah maaa..

anis daud said...

hah!! who's that blardy architect who thinks she's so high tech studying overseas ingat bagus ah?? hah?! sapa tak shortlisted and tak masuk tv and tak buat charity, memang tak gempak okaaaayyyy. and memang sah tak beautifool.

la la la.

adiman said...

you are one nasty cat

Sports Freak said...

ah beng - lu tak payah tulis banyak2 lain kali. lu tampal gambar awek2 lu saja. Nanti, Raya Cina lu ambik gambar sama ah moi dan tampal lagi.. mesti manyak orang mau lihat punya sebab lu hensem dan lu punya awek suma cun.

Wong Ah Beng said...

zuhri..talak banyak laa..mau kasik wa duit laya?

anisism.. saba..saba..lilex mah...Tidak elok hantam dili sendili ;D

litium.. Lu ultraman spesis Ultraman Taro ka Ultraman Tiga ka Ultraman Gaia?

sepot frix.. Balapa kali mau cakap..bukan awex..tikus sama kucing talak boleh jadik kapel..

Zed said...

beng! VCD cerita kucing yang terlanjur got or not?

Ely said...

*Ely rolling on the floor...tak bley tahan ketawa!!!!!*

ini kucing manyaaaaaaaaaak miang! dia mahu lose weight tapi malas mau baca.

suzequatro said...

ah beng aaa..boley kita bekenalan? wa sangat teruja dgn muka lu yg comel lagi berbulu itu..wa sgt gelam mau picit sama lu..hehe

nadya.s said...

ah beng!!!!

kelakar giller meehh!. gua gelak guling2 jatuh tangga sey,maanyaak klakar sama clazi la lu...

anyway..goood work!

Wong Ah Beng said...

zed.. talak laar..itu celita Urotsukobeng: Legend of Overbeng ada laa..mau?

ely.. Wa talak suka bacaa...suka tengok gambars sahaja :D

sooze.. bekenalan? boleyyy.. muka wa banyak bulu..Lu belum tengok lain tempat..lagi banyak bulu-bulu..

nadya.. Gud work yu too..*click!click!*

PiN(u/a)Ts said...

aiyakkk...

ah beng, lu manyak kelaka la, but look beri beri ensem looo.. wa mau kawan sama lu bole ka? miauuuu...

Kak Teh said...

Ah Beng aaa, lu punya nama gua sudah angkat naik tinggi sana...

pinky angel said...

ah beng..mana gamba kenangan kita? u lupa ka mau letak? hehehe.. (mcm kenal je)

Wong Ah Beng said...

pinat.. lu kena tunggu giliran kelana sulah lamai mau belkenalan sama wa..que maaaanyiak panjang..tapi tidak apa..sila ambil nombor dulu ya..

kakteh...Lagi satu aa mintak tulung jua...itu list pakai nama penuh wa laa "Anthony Wong Abe"...soli kelana kesusahankan lu..ilapyuuu sekian telima kasey.

Pinky Angel...haiihh..bukan wa sengaja..tetapi gambar2 kita bersama wa telah terhilangkan. but u still in my heart.

pinky angel said...

rumah wa manyak kuceng. Ada lebih 16 ekor. (tp wa tak smpt kira betut2..kuceng2 wa suka lari2 bila wa kira..)

tiap kali blk rumah msti demam..alergik kuceng. Tapi wa manyak suka kuceng. Lps kita tangkap gamba laye dulu wa demam 2 minggu tau..

atiza said...

ah beng ah..lu taste manyak bagut..leng luis semua lu dapat tangkap itu gambar sama-sama..got body contact summore..

lu leng chai lu!!!

Anonymous said...

ah beng, mungkin orang lain tiada perasan, tetapi wa rasa baju melayu maroon lu byk cantik. tetapi baju pink anis itu lagi cantik. anis adakah boleh kita berkenalan ?

anggerik merah said...

Ah beng aaa...bulu manyak lawa!!

Wong Ah Beng said...

pinkyangel.. wa lasa itu lu ada demam lindu maah..tiada ubat.

atizza.. body kontek, biasa laa..wa kucin..manja animal maahh..

justice.. ya baju2 wa semua lawaa dan gorjes...

anggelik melah.. Dankyu..wa pakai syampu untuk binatang kucing,arnab dan puppies... serta pelgi bikin teknik lebonding...

Anonymous said...

kelakar la...kucing dengan accent cina...

PiN(u/a)Ts said...

ah beng,

wa punya kucing mata sebelah bilu sebelah kuning. dia punya bulu manyak putih. bila tengok lu kucing olen ensem, wa pun mau carik kucing olen mau kasi kawin sama kucing wa. oleh manyakkk cantik lo kaler oleh u.

Anonymous said...

Keji la lu ah beng.. lu tampal orang punya gambar, lu cakap itu lu punya muka. Hhahaa. tapi tak per. Lu punya blog wa sangat suka sebab keji yang amat.

Wong Ah Beng said...

nurul bahiyah.. Wa wooooong abbeng maa.. mesti cakap selupa abbeng kelana wa abbeng jua..

pinat.. yaa..olen memang warna cantik.. lu punya kucin itu local ka kucin pan-asia maciam wa?

anonymous.. lu lagi tikus keji..haha

zuhri.. haihh..bukan wa tamau, tapi wa talak dapat. lu kasik wa amoi india selupa itu kaleena kapor wa pun mau tangkap gambarr...lu ada kaa? cepat sini mali.

PiN(u/a)Ts said...

ah beng,

pan asia macam lu woo.. manyak gebu...

Feather's Mother said...

Never has anyone called me jelita, now i'm considering yoga for chinese accented cats.

Wong Ah Beng said...

pinat.. nanti dapat anak mata warna warni bulu jua tompok2 potih dan olen..hoho i like!

yoga instructor.. I call u jelita got discount or not your classes for chinese-accented cats?

chics said...

eeee, macam kenal je salah sorang tu.

lu memang pengucing yang kejila, beng

Wong Ah Beng said...

chicks..Uhh?? sapa? sapa?

Kirra Khairuddin said...

ah beeeeeeeng ahhhh...ini hali wa hop hop balu masuk lu punya ini blog...

lu manyak klezi woaa.......!

Wong Ah Beng said...

lady K.. Waa itu anak sapa? mulut selupa Joker itu olang jahat lawan batman woo!

Kirra Khairuddin said...

itu anak olang hor...bukan anak kucin aaa...lu jgn coba ngorat horr...


Kiss my asss!!