Pay Your Homage...Now Feed Me!!

Saturday, October 01, 2005

Bisnes Ploposal..

Masih teringat tidak berapa lama dahulu. Seolang kawan lama telah menelefon sama gua.
Dia kata mau jumpa ada bisness ploposal, so mau diskass sama gua. Wa heppy hati ada manyiak gumbila itu jam.

Kami telah bersetuju berjumpa di KL untuk berbincangan mengenai itu bisness ploposal.... (apa lokasi jangan tanya wa pun sudah lupa). Setelah hali dan waktu yang dinantikan tiba, kami pun sampai itu lokasi...Hali malam tapi aa... huiiyooo... sungguh lamai olang.. Melayu cina india semua bangsa malaysia pun ada jugak. Wa hati sulah talak sedap... Wa tanya dia apa hat lamai olang? Ini apa bisnes ploposal apa jual? Dia kata jangan lisau lunsing-lunsing hati..masuk dulu kasik dengar itu olang bercakap di depan...Lagi ada paham lagi sinang mau celita.. So wa pun masuk duduk kelusi dengar celita..

Sungguh !@#$%cilakak^&* itu olang... Lupa-lupanya mereka adalah anggota kumpulan multi-level-malketing, dan wa adalah bakal mangsa meleka.. Lagi wa tamau join, lagi diolang plessure sama wa... kasik tekan suluh join jugak.. Huiiyooo, meleka celita semangat ada tinggi woo.. jual ini balang, panggil lagi kawan join, boleh jadik kaya duit libu-libu pendanpatan satu bulan....Kena ada strategy jualan, dan kalau wa ikut meleka punya strategy, wa pun boleh hilup sinang..

Amatlah tidak disukai apabila berhadapan dengan situasi sebegini. Meleka amatlah pandai kasik saiko sama lu... meleka soal lu sampai lu pun tatau apa mau jawab lagi.. Di akhir perbincangan, meleka masih tidak berjaya memujuk wa untuk join sama gloup diolang. So wa cakap babai kene balik dulu ada kelja lain mau bikin..

..Sungguh pengalaman yang ngeri itu malam..Tetapi sekulang-kulangnya wa dapat makan flee diolang belanja...

Balu-balu ini ada seolang kawan lain mau diskass "bisness ploposal" sama gua.
Wa suluh dia pergi mati....

Sorhaiii laa lu olang!!

16 comments:

Leen AshBurn said...

wa munye kawan juga ada siao mao suluh kawan liskas bewsness ploposal sama gua. ya lorrr wa kl, itu amoi ala di jb. wa jumpa itu kawan wa tatak tau ini bisnes bisnes. sekali itu network 21 dia celita. kaninaboeyy. last2 saya tipu lia olang - wor ah ma tatak bagi wa jual-jual bewsness hehehe.

Wong Ah Beng said...

Di dalam mencali kekayaan dunia, sekelintiran kumpulan militan multilevelmalketing ini memang sudah melupai nilai2 murni yang diajar di sekolah lendah. Meleka seperti kehilangan pendidikan moral.

Tidakkah meleka sedar bahawa tindakan meleka boleh menyebabkan lamai olang tamau dekat sama meleka..

Wa talak kisah meleka mau join itu bisness. Tidak dinafikan lamai juga yang berjaya menjadi kaya pendanpatan libu-libu linggit dengan hanya menjual ubat gigi atau lampu lilin (dan lain-lain balangan bisness meleka), tetapi wa tidak suka cala meleka paksa-paksa olang lain yang tidak bersalah menyertai pakatan keji meleka. Dan jikalau lu tamau join, meleka akan memandang lu dengan itu pandangan seolah-olah lu bodo punya olang..

Pelangai meleka ini sungguh menyayat hati ...

Desparil said...

lu pun kena ah? dulu wa kena.. tapi bukan mlm.. amway.. manyak suweey wor.. hali2 call wa punya hp.. cis..

an0nymous-ign0ranus said...

sudah lama itu olang network 21 atao olang MLM tarak kacau sama wa. dulu, diolang kacao, wa kata wa sudah cukup kaya, tak payah buat duik lagi.

Inn said...

hhahahz! trust babe to come up with a killer answer! :) I dont join them but most of the time, i kindda enjoy shopping from their catalog at least. Sort of show support kindda deal. Im the sucker that buys their product though it's amazing that I never actually join them.

an0nymous-ign0ranus said...

aiyak ahbeng, you go do the book meme which i've just tagged you with.

curious about what a cat reads to keep hisself amused these days.

Wong Ah Beng said...

babe, wajib buat ke? bosan laa.. :P

Lala-land said...

First timer here :-) Nice blog! I enjoyed reading your posts.

Sports Freak said...

Ah Beng, kalau itu MLM punya olang family macam mana mau buat?? Emak ka?, adik ka? macam mana mau tolak huh?

an0nymous-ign0ranus said...

alaa ahbeng, buat la ahbeng, ini bukan MLM or network 21.

nanti saya beli ahbeng catfood ek?

Wong Ah Beng said...

missYY.. halo halo..welkam...itu panda bear sulah bangun ka?

sportsfreak.. jikalao sulah melibatkan keluarga, adalah susah sedikit untuk mengatasi masaalah tersebut. Kerana aa, lu kena holmat lu punya amak ka, bapa ke kelana meleka adalah masih ibubapa kamu. Jikalao adik kamu terlibat mlm aa, itu tidak apa.. Lu boleh kasik tiaoo sama dia kelana dia hanyalah adik kamu.

babe...Wa jalang membaca buku..selalunya wa baca magazine itupun hanya untuk melihat gambar2..
(Last book I've read was Tricky Business by Dave Berry.. That's the only book my cat-brain can remember... duhh)

gus said...

Uncle, saya sokong lu selatus pelatus. Memang cilakak habis la. Lagi mau paksa paksa join. Sulah kasi tau tamau, tamau la. Lagi mau call hanfon.

Lu seolang kawan lagi sudah mati kah? Saya juga mau pakai itu petua. Cis! Dulu kecik ta'mau mati. Sudah besar menyayat hati.

Wong Ah Beng said...

agus heh heh..

Lu pergi calik sticker "Dreamchaser". Kalau ada olang mau ajak lu join meleka punya mlm, lu kasik tunjuk itu sticker lu cakap "wa sulah join. Sebenarnya wa mau ajak lu join wa..Lu punya mlm talak baguih..join wa punya mlm lagi baguihh.."

Gelenti dia tidak akan kacau lu lagi. Ini tektik wa sulah dijamin berkesanan.

Tambahan pula, jikalau lu kasik tampal itu sticker lu punya keleta boleh naik sapuluh horsepowah..

Fiza said...

haiyo, jual itu dvd pun boleh kaya mah.. betol tak, mr. wong? tilak payah masuk ini pylamid skim, lor..

Desparil said...

"Tambahan pula, jikalau lu kasik tampal itu sticker lu punya keleta boleh naik sapuluh horsepowah.."

knn.. itu hali kata tak boleh naik.. ini hari kata boleh ka? lu main2 ka ahbeng?

Wong Ah Beng said...

9..Yaa betul.

desparel..Wa bukan tipu lu...Jikalau ikut teori sememangnya tidak akan ada pertambahan horsepowah. Tetapi lu kena paham; Didalam dunia ahbeng aaa, setiap sticker pun ada pertambahan kuasa kuda maahh..
Lu bukan ahbeng lu tampal selatus sticker pun tiada guna. Tapi kalau lu ahbeng, lu tampal sticker mesti lasa lagi lajuu..

Itu olang cakap selupa saikology maa..


Kiss my asss!!